Oferujemy kompleksowe usługi w zakresie zarządzania, administrowania i obsługi technicznej wspólnot mieszkaniowych, oraz nieruchomości komercyjnych.
Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami
- nadzór nad bieżącym funkcjonowaniem nieruchomości
- przygotowywanie projektów uchwał i innych aktów prawnych (regulaminy)
- pomoc w pozyskiwaniu środków na cele remontowe (kredyty bankowe dla Wspólnot, dotacje).
- negocjowanie korzystnych warunków umów z dostawcami mediów
- wyszukiwanie dodatkowych źródeł dochodów dla wspólnoty (pożytki z reklam, dzierżawy części wspólnych nieruchomości
- zwoływanie i obsługa zebrań wspólnoty mieszkaniowej
- prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców, weryfikowanie stanu prawnego nieruchomości wspólnej na podstawie danych zawartych w księgach wieczystych
- reprezentacja wspólnoty na zewnątrz przed organami administracji państwowej
i samorządowej - reprezentowanie wspólnoty mieszkaniowej przed osobami fizycznymi i prawnymi, m. in. pocztą, bankami
- reprezentowanie wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami, przygotowanie pism, generowanie wezwań itp.
- przechowywanie, zabezpieczanie, archiwizowanie dokumentów wspólnoty i dokumentacji dotyczącej nieruchomości w siedzibie firmy
- informowanie na bieżąco właścicieli lokali o wszelkich istotnych okolicznościach faktycznych i prawnych dotyczących nieruchomości wspólnej, działalności zarządu wspólnoty w formie pisemnych ogłoszeń wywieszanych na tablicach ogłoszeń w klatkach schodowych
- dbanie o utrzymanie porządku i czystości w budynku i w jego obrębie (części wspólne nieruchomości)
- negocjowanie, podpisywanie i renegocjowanie oraz kontrolowanie dotychczasowych umów z podmiotami świadczącymi usługi na rzecz wspólnoty
w szczególności w zakresie konserwacji budynku lub pogotowia technicznego oraz dokonywania przeglądów przewodów kominowych, przeglądów stanu technicznej sprawności nieruchomości oraz przeglądów instalacji gazowej
Obsługa Księgowa
- prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną
- przechowywanie dokumentacji statystycznej i księgowo-rozliczeniowej
- obsługa rachunku bankowego wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek
- prowadzenie sprawozdawczości wspólnoty dla urzędów zgodnie z obowiązującymi przepisami
- prowadzenie postępowań windykacyjnych w stosunku do zalegających z opłatami właścicieli
- sporządzanie rocznych planów gospodarczych i finansowych oraz sprawozdań z ich realizacji
- rozliczenie kosztów funkcjonowania wspólnoty oraz mediów dostarczanych do lokali
- bieżące informowanie członków wspólnoty o kosztach związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej, mediów, stanie środków zgromadzonych na funduszu remontowym oraz kosztach planowanych remontów
Obsługa Techniczna
- bieżący nadzór nad użytkowaniem obiektów budowlanych na terenie nieruchomości wspólnej w sposób zgodny z ich przeznaczeniem i wymaganiami ochrony środowiska oraz utrzymywaniem w należytym stanie technicznym i estetycznym
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami Prawa budowlanego
- przechowywanie i utrzymywanie w należytym stanie dokumentacji technicznej budynku
- przeprowadzanie obowiązkowych okresowych kontroli nieruchomości (przeglądy roczne, pięcioletnie) wynikające z Prawa budowlanego
- udostępnianie przedstawicielom jednostek organizacyjnych i organów upoważnionych do kontroli utrzymania obiektów budowlanych we właściwym stanie technicznym oraz do kontroli przestrzegania przepisów obowiązujących w budownictwie dokumentacji technicznej budynków, a także protokołów z kontroli obiektów budowlanych oraz ocen
i ekspertyz dotyczących ich stanu technicznego - zbieranie i analizowanie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z pracami konserwacyjnymi, remontowymi lub inwestycyjnymi
- organizacja i nadzorowanie robót remontowo - modernizacyjnych (nie obejmuje to nadzoru inwestorskiego), w tym nadzór nad terminowym wykonywaniem remontów bieżących zgodnie z planem przyjętym na dany rok kalendarzowy uchwałą właścicieli lokali
- organizowanie i nadzorowanie prac przy usuwaniu awarii i ich skutków w nieruchomości
- bieżące informowanie wspólnoty o stanie technicznym nieruchomości i stopniu zaawansowania przeprowadzanych prac remontowych
Ubezpieczenie budynku
- przygotowanie różnych wariantów ubezpieczenia oraz zestawienie ofert kilku towarzystw ubezpieczeniowych w celu wybrania najkorzystniejszej opcji dla wspólnoty